ANALISIS KARATERISTIK SOSIAL EKONOMI PELANGGAN SEBAGAI DASAR PENYUSUNAN STRATEGI PEMASARAN PADA HOTEL MULIA JAYA DI KOTA TIMIKA

Authors

  • Mega Ramadhani Putri Irwan
  • Abu Bakar

Keywords:

Characteristics, SWOT Marketing Strategy

Abstract

This research aims to determine effective marketing strategies based on the socio-economic characteristics of customers at Mulia Jaya Hotels to increase sales. The method used is descriptive. In this research, the data collection techniques used were questionnaires and observations. To find out marketing strategies based on the social economic characteristics of customers at the Mulia Jaya hotel, the analytical instruments used were statistical analysis in the form of data tabulation and SWOT analysis. The results of this research show that the marketing strategy based on the social economic characteristics of Mulia Jaya hotel customers is located in quadrant III of the WO strategy, which has alternative strategies such as increasing promotions via social media, improving the quality of management and improving the approach and communication to consumers.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Andriasan, S. (2016). Pemasaran Jasa Perhotelan. Deepublish, Yogyakarta.

David, Fred R. (2006). Manajemen Strategis : Konsep. Edisi Sepuluh, Jakarta.

Farida, Yulianti, Lamsah, & Periyadi. (2019). Manajemen Pemasaran. CV. Budi Utama, Yogyakarta.

Fatihudin, D., & Firmansya, A. (2019). Pemasaran Jasa (Strategi, Mengukur Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan). Deepublish, Yogyakarta.

Fernandez, & Ade, S. (2015). Analisis Strategi Pemasaran Jasa Menghadapi Pesaing. 1(1), 22–32.

Iriansyah, S. (2020). Analisis Peran Bauran Pemasaran Untuk Meningkatkan Nilai Occupancy Ultima Horison Hotel Di Kota Timika.

Jill, G. (2005). Customer Loyalty. Erlangga, Jakarta.

Kemenparekraf, I. (2013). Peraturan Menteri Pariwisata dan Ekonomi Kreatif No. 53 tahun 2013 tentang standar usaha hotel. Peraturan Menteri Pariwisata Dan Ekonomi Kreatif Republik Indonesia, 227.

M.Afif, S., & B, S. A. (2019). Analisis SWOT Dengan Metode Kuesioner - Google Books. Pilar Nusantara, November 2019, 1–81.

Maryam, H. (2010). Hubungan Usia Dengan Tingkat Pendidikan Dengan Pengetahuan Wanita Usia 20-50 Tahun Tentang Periksa Payudara Sendiri. Universitas Islam Negri Syarif Hidayatullah, Jakarta.

Miftakhul, H. A., Martanti, D. E., & Dkk. (2018). Pengantar Manajemen Strategik. Jayapangus Press, Bali.

Noor, A. (2006). Analisis Karakteristik Sosial Ekonomi Penduduk di Permukiman Sekitar Pasar dan Terminal Pecangaan Kecamatan Pecangaan Kabupaten Jepara. Universitas Sebelas Maret, Surakarta.

Pangihutan, P. J. W. (2019). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Upaya Peningkatan Pangsa Pasar Perusahaan Studi Kasus: Grand Swiss-Bel Hotel Medan. Jurnal Ilmiah Simantek, 3(3), 122–130.

Shinta agustina. (2011). Manajemen Pemasaran. Universitas Brawijaya Press, Malang.

Wiswasta, I. G. N. A., Agung, I. G. A. A., & Tamba, I MadeWiswasta, I. G. N. A., Agung, I. G. A. A., & Tamba, I. M. (2018). Analisis Swot. Universitas Mahasaraswati Press, D. (2018). Analisis Swot. Universitas Mahasaraswati Press, Denpasar.

Downloads

Published

2024-04-30

How to Cite

ANALISIS KARATERISTIK SOSIAL EKONOMI PELANGGAN SEBAGAI DASAR PENYUSUNAN STRATEGI PEMASARAN PADA HOTEL MULIA JAYA DI KOTA TIMIKA. (2024). JURNAL KRITIS (Kebijakan, Riset, Dan Inovasi), 8(1), 64-87. http://ejournal.stiejb.ac.id/index.php/jurnal-kritis/article/view/473

Most read articles by the same author(s)