Articles

Vol 7 No 1 (2023): JURNAL KRITIS (Kebijakan, Riset, dan Inovasi)

ANALISIS FAKTOR-FAKTOR SEGMENTASI PASAR YANG MENENTUKAN PENGAMBILAN KREDIT PADA KSP KARYA ABADI

  • Selfiana Salimbona
  • Muh Sabir
Submitted: May 3, 2023
Published: May 3, 2023

Abstract

This study aims to determine the factors of market segmentation that determine credit taking at KSP Karya Abadi. The data collected in this study is qualitative data from KSP Karya Abadi customer respondents using a questionnaire. Data analysis in this study was carried out using descriptive analysis and confirmatory factor analysis. From the results of the analysis that has been carried out, it is found that social factors, personal factors and psychological factors are the factors that determine the taking of credit at KSP Karya Abadi

References

Anjani, A. (2021). 10 negara kepulauan terbesar di dunia, salah satunya Indonesia. https://www.detik.com/edu/detikpedia/d-5679064/10-negara-kepulauan-terbesar-di-dunia-salah-satunya-indonesia
Fauzi, A. (2021). Analisa Faktor-faktor yang Mempengaruhi Keputusan Nasabah Memilih Koperasi Syariah (Studi Kasus STEBI Tanggamus). Dinar Islamic Review, 5. http://download.garuda.kemdikbud.go.id/article.php?article=2725530&val=24786&title=Analisa Faktor-faktor yang Mempengaruhi Keputusan Nasabah Memilih Koperasi Syariah Studi Kasus STEBI Tanggamus
Friantoro, D. (2016). PENGARUH Faktor Budaya, Sosial, Dan Pribadi Terhadap Keputusan Anggota Dalam Mengambil Kredit Pada Kp-Ri Bina Mandiri Kabupaten Pandeglang [Universitas Negeri Yogyakarta]. https://eprints.uny.ac.id/31589/
Hidayat, A. (2017). Penjelasan Analisis Faktor – PCA dan CFA. https://www.statistikian.com/2014/03/analisis-faktor.html
Kemendagri, D. (2021). Distribusi Penduduk Indonesia Per Juni 2021: Jabar Terbanyak, Kaltara Paling Sedikit. https://dukcapil.kemendagri.go.id/berita/baca/809/distribusi-penduduk-indonesia-per-juni-2021-jabar-terbanyak-kaltara-paling-sedikit
Kotler, P. dan G. A. (2006). Prinsip-Prinsip Pemasaran (D. B. dan W. H. Ade Maulana (ed.); Edisi 12 J). PT Gelora Aksara Pratama.
Kotler, P. dan K. L. K. (2009). MANAJEMEN PEMASARAN (W. H. Adi Maulana (ed.); Edisi 13 J). PT Gelora Aksara Pratama.
Subandi. (2013). EKONOMI KOPERASI (Riduwan (ed.); cetakan ke). Alfabeta.
Sudaryono. (2016). MANAJEMEN PEMASARAN (TEORI DAN IMPLEMENTASI) (Giovanny (ed.)). CV Andi Offset.
Sutopo, Yeri, dan A. S. (2017). STATISTIKA INFERENSIAL (Giovanny (ed.)). CV. ANDI OFFSET.
Tjiptono, F. dan A. D. (2016). PEMASARAN (ESENSI DAN APLIKASI) (Giovanny (ed.)). CV Andi Offset.
Wahyuni, A. (2013). Pengaruh Budaya, Psikologis Dan Kepribadian Terhadap Keputusan Nasabah Dalam Memilih Pembiayaan Murabahah Pada Bmt Bina Ummat Mandiri Tambang [Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau]. http://repository.uin-suska.ac.id/5128/1/2013_2013243AKN.pdf

Downloads

Download data is not yet available.